Αρχική Συζητήσεις Forum Συνέδριο Κοινωνική Οικονομία στην Ευρώπη και δικτύωση

  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • admin
    Κλειδοκράτορας
    Post count: 16
    #113 |
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
    Συμμετέχοντας
    Post count: 14

    ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ και διακρατικές συνεργασίες.
    • Στην Ευρώπη υπάρχουν θεσμοί που εξελίσσονται με την ομοσπονδιακή αντίληψη, με την επικουρικότητα και με την συμπληρωματικότητα.
    • Οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται εγγύτερα σε αυτούς που αφορούν.
    • Η κοινωνική οικονομία από την άλλη πλευρά, είναι οικονομία ενίσχυσης των φτωχών και των αδυνάτων με αναφαίρετα δικαιώματα και ειδικές πρόνοιες.
    • Στην Ελλάδα είναι εμφανές αυτό το θεσμικό έλλειμμα και είναι επείγουσα ανάγκη αξιοποίησης του ευρωπαϊκού κεκτημένου.

  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ
    Συμμετέχοντας
    Post count: 14

    Η ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΫΛΗΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, το μέγα πρόβλημα των επενδύσεων.
    • Οι επενδύσεις των οικονομικών ελίτ κατευθύνονται στην άυλη οικονομία, στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα, λόγω υψηλού ποσοστού κέρδους.
    • Αυτό στερεί ζωτικό χώρο επενδύσεων για την συμβατική οικονομία και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό κέρδους.
    • Ούτε η αγορά, αλλά ούτε το κράτος μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτή την ανισορροπία και τις επιπτώσεις της στον παγκόσμιο πληθυσμό.
    • Οι νέες ήπιες πηγές μορφές ενέργειας όπως αξιοποιούνται από τις νέες τεχνολογίες της Γ΄ Βιομηχανικής επανάστασης, είναι η θετική πλευρά.
    • Έτσι προωθείται η οριζόντια ισχύς για την απελευθέρωση δημιουργικών δυνάμεων του συνεργατισμού για την κατανεμημένη ενέργεια.

  • pesko
    Συμμετέχοντας
    Post count: 6

    Τι ρόλο παίζει η ανταγωνιστικότητα στην κοινωνική οικονομία και κατά πόσο μπορούν τελικά να συνεργαστούν οι φορείς μεταξύ τους ;

    Αυτό που δεν έχουν ξεκαθαρίσει, απ’ ό,τι φαίνεται, οι «σύμβουλοι» και οι σχεδιαστές προγραμμάτων στην Ελλάδα και τα συναρμόδια υπουργεία είναι ότι η ιδεολογία της ανταγωνιστικότητας και του μάρκετινγκ, που κυριαρχεί στην αγορά, δεν έχουν καμία σχέση με την κοινωνική οικονομία, όπως δεν έχει καμία σχέση ο οικονομικός δαρβινισμός όπου ο ισχυρός ανταγωνιστικός παίκτης εξοντώνει τον αδύναμο, που κυριαρχεί το δίκιο του ισχυρού κι αυτού που διαθέτει οικονομικό κεφάλαιο, και ισχυρές πελατειακές σχέσεις με το πολιτικό και κομματικό σύστημα.
    Στην κοινωνική οικονομία υπάρχουν άλλοι όροι, οι οποίοι πρέπει να γίνονται σεβαστοί. Το κοινωνικό κεφάλαιο, το κοινωνικό δικτυακό μάρκετινγκ, η οριζόντια δικτύωση παραγωγών με καταναλωτές και η αυτοδιαχείριση στις κοινωνικές υπηρεσίες υγείας και παιδείας, με την αυτοοργάνωση κοινωνικών ιατρείων, σχολείων, φροντιστηρίων, κ.λπ.
    Η σύνδεση της κοινωνικής οικονομίας με την ανάπτυξη θέσεων εργασίας και την καταπολέμηση της ανεργίας θεωρούμε ότι πρέπει να είναι το ζητούμενο και κριτήριο τα μετρήσιμα αποτελέσματα προς αυτό το σκοπό.

    Ο κοινός σκοπός και τα δίκτυα δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης, και μέσα από τις σχέσεις εμπιστοσύνης μπορούν να εργαστούν για ένα σημαντικό διάστημα οι άνθρωποι με αυτοοργάνωση, επενδύοντας ως κεφάλαιο την ίδια τους την εργασία ή τον εθελοντισμό ως προσθετικό κεφάλαιο, για να αναπαραχθούν αγαθά και υπηρεσίες. Με βάση την εμπιστοσύνη με μια μικρή συνδρομή πολλών ανθρώπων που πιστεύουν σε ένα τοπικό κοινωνικό σκοπό, μπορούν να συγκεντρωθούν χρήματα, για να λειτουργήσει ένα κοινωνικό παντοπωλείο, ένα κοινωνικό ιατρείο κ.λπ. ή να συμβάλουν σε είδος, ώστε να ξεκινήσει μία τέτοια δραστηριότητα.
    Με βάση τη συγκέντρωση κοινωνικού κεφαλαίου και τον συνεργατισμό, μπορούν να λειτουργήσουν νοσοκομεία, κοινωνικά σχολεία, αλλά και συνεταιριστικές αγορές. Οι συνεταιρισμοί είναι βασικό θεσμικό εργαλείο για τη συνένωση μικρών καλλιεργητών, μικρών επαγγελματιών και τη σύσταση εργασιακών συνεταιρισμών που όλοι αυτοί μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμά τους, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να επενδύσουν μεγάλο χρηματικό κεφάλαιο, αφού τη διακίνηση των προϊόντων τους ή την προώθηση των υπηρεσιών τους μπορούν να την αναλαμβάνουν συνεργατικές επιχειρήσεις που μειώνουν δραστικά το κόστος των συναλλαγών. Έτσι, εκεί που αδυνατεί ή δεν θέλει να επενδύσει οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, προφανώς γιατί δεν υπάρχει ικανοποιητικό κέρδος, μπορούν να επενδύσουν οι συνεταιρισμοί που δεν αποσκοπούν σε κέρδη, αλλά απλώς να προσφέρουν εισόδημα, το οποίο βασίζεται στην εργασία τους και στην μικροϊδιοκτησία τους που διαφορετικά δεν θα μπορούσε να αξιοποιηθεί.

    Η συνεταιριστική οικονομία μπορεί να αντιμετωπίσει, σήμερα, την παθογένεια που παρουσιάζεται στον τομέα της απασχόλησης, όπου υπάρχει τάση αποφυγής της παραγωγικής διαδικασίας και η ενασχόληση των πολλών με υπηρεσίες και την προσπάθεια να πουλήσουν οι εταιρείες στον καθένα κάτι που ενδεχομένως να το έχει ανάγκη. Ο πολίτης αντιμετωπίζεται μόνον ως καταναλωτής και καλλιεργείται από την μαζική κουλτούρα, και όχι ως παραγωγός προϊόντων. Αυτήν την παθογένεια μετριάζει με πολλούς τρόπους η συνεταιριστική οικονομία.

    Βασίλης Τακτικός

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.